STRATEGISK KOMMUNIKASJON I EN DIGITAL VERDEN

Ikon

Havbruksnæringen i media

Det siste året har vært preget av en rekke negative oppslag om oppdrettsnæringen. Næringen tar ikke samfunnsansvar, og er ikke bærekraftig hevdes det. Men bærekraftig i forhold til hvilke kriterier? Rømning fra oppdrettsanleggene truer det genetiske grunnlaget for villaksen, mens lakselus truer både oppdrettslaksen og villaksen. Også har vi spørsmålet om habilitet, der fiskeriministeren og fiskeridirektøren selv er deleiere i oppdrettsanlegg. Det gjelder forsåvidt nære slektninger av landbruksministeren også. I tillegg kommer miljøvernorganisasjonene som en sterk pressgruppe for pålegg om begrensninger i antall konsesjoner, og mer sanksjoner mot oppdrettsanlegg som  bryter lovverket.

Alt dette har gått ut over næringens omdømme, mens laks som produkt fremdeles har et meget godt omdømme. Hvilke diskurser finner vi i media, hvem er de mest dominerende aktørene, og hvilke ambisjoner har de? Hvilke saker og aktører skader næringens omdømmet mest, og hvem tjener på det? Disse og en rekke flere spørsmål stiller jeg i min masteroppgave som skal ferdigstilles i løpet av våren.

Reklamer

Filed under: Omdømme

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s

KOMMUNIKASJON ER INNOVASJON

Undersøkelser og analyser danner grunn-laget for et målrettet strategisk arbeide med både organisasjon og merkevare. Strategien skal forankres i bedriftens verdier og identitet, og manifesterer seg i en tettere og kvalitativt bedre dialog med bedriftens stakeholders - internt og eksternt. Jeg arbeider både analytisk, strategisk og praktisk med en rekke områder innen kommunikasjon.

Mitt prosjekt «Discover Georgia»

Min blogg: «International Politics and The Caucasus»

Profil / Kontaktinformasjon

Eistein Guldseth
N-7033 TRONDHEIM
Mob.+47 414 74 826
Email eistein.guldseth@gmail.com

WEB: www.guldseth.com

%d bloggere like this: